همه چیز در مورد اسکرابر و زمین شوی صنعتی

اسکرابر

توضیحات در مورد اسکرابر


image

اسکرابر و زمین شوی صنعتی چیست ؟

 

اسکرابر و زمین شوی صنعتی یک ابزار مکانیزه، حرفه ای و تخصصی جهت انجام شستشو و خشک کردن سطح زمین است که این دو عملیات را به طور هم زمان به انجام رسانده و اساس عملکرد دستگاه اسکرابر صنعتی بر پایه سامانه برس زنی، سامانه پاشش آب و مخازن جداگانه آب تمیز و آب کثیف استوار می باشد.

برس کف شوی صنعتی با سرعت زیاد می چرخد و آلودگی های چسبیده به سطح زمین را جدا کرده و هم زمان با حرکت دورانی برس نیز آب تمیز از مخزن آب تمیز بر روی سطح زمین پاشش می گردد. هم زمان با این فرآیند آب کثیف و آلودگی های باقی مانده توسط تی لاستیکی تعبیه شده در قسمت عقب دستگاه جمع آوری شده و از طریق سامانه مکش که شامل موتور مکنده و شیلنگ مکش است، به سمت مخزن آب کثیف فرستاده می شود و در نتیجه آن سطح زمین تمیز، درخشان و خشک خواهد شد.

مزیت وجود مخازن مجزای آب تمیز و کثیف در زمین شوی صنعتی این است که این مخازن از ورود آب آلوده به چرخه شستشو و انتقال آلودگی از نقطه ای به نقطه دیگر جلوگیری می نمایند.

 

چه چیزی اسکرابر و زمین شوی صنعتی را متمایز میکند ؟

دستگاه های اسکرابر و زمین شوی صنعتی در ابعاد و مدل های متنوعی طراحی و روانه بازار شده اند و همین امر موجب گشته که بتوان در بسیاری از محیط های مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، درمانی، ورزشی، صنعتی و … از دستگاه اسکرابر صنعتی جهت نظافت و شستشوی سطح زمین با هر جنس و نوعی از کف پوش استفاده نمود. امکان دارد در یک محیط به دلیل تراکم وسایل و تجهیزات قدرت مانور محیط پایین باشد و یا یک محیط فراخ و گسترده باشد، برای همه این فضاها با هر قدرت مانور و وسعتی به جهت تنوع در محصولات ارائه شده، می توان از دستگاه شستشوی کف بهره مند شد.

بهره گیری از دستگاه اسکرابر و زمین شوی صنعتی مزیت های فراوانی به همراه دارد که از جمله آن می توان به افزایش سرعت شستشو، کاهش هزینه های مربوط به نظافت، افزایش قابل توجه کیفیت شستشو، کاهش مصرف آب، سازگاری با محیط زیست به دلیل کاهش مصرف مواد شوینده و …. اشاره کرد.

به علاوه این دستگاه های مکانیزه کف شوی صنعتی از کاربری آسان برخوردار هستند و عموم کاربران قادر به استفاده از آن خواهند بود؛ هم چنین ساختار و کارکرد دستگاه زمین شوی صنعتی کاملاً ایمن بوده و در محیط هایی با حساسیت بالای ایمنی و بهداشتی با اطمینان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع اسکرابر و زمین شوی صنعتی

تفاوت وسعت، قدرت مانور، مشخصات محیطی و سطح بهداشت مورد نیاز در محیط های گوناگون، لزوم استفاده از دستگاه های زمین شوی صنعتی با مشخصه های متفاوت را ایجاب می نماید.

سودمندی یک دستگاه اسکرابر و زمین شوی صنعتی و کارایی آن در یک محیط معین، نه تنها به پهنای شستشو و ظرفیت مخازن آن، بلکه به مشخصه هایی همچون نوع هدایت، منبع تغذیه بستگی دارد و با انتخاب یک دستگاه درست و مناسب می توان به سطح بهداشت مورد نظر دست یافت. بر این اساس می توان این دستگاه ها را بر اساس پارامترهای زیر تقسیم بندی نمود. نوع طراحی و ظرفیت دستگاه، بر قیمت اسکرابر تاثیر می گذارند.

انواع اسکرابر و زمین شوی صنعتی از نظر نوع هدایت
نوع هدایت دستگاه زمین شوی صنعتی غالباً بر ابعاد دستگاه کف شور صنعتی و به تبع آن پهنای شستشو و ظرفیت مخازن تاثیرگذار بوده و همچنین از لحاظ انرژی صرف شده توسط کاربر و بازده وی مهم می باشد. بر این اساس دستگاه های اسکرابر صنعتی به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند.

  • اسکرابر دستی
    اسکرابر صنعتی سرنشین دار
    این تقسیم بندی بر انتخاب دستگاه صحیح و مناسب تأثیر بسیار مهمی دارد.
اسکرابر و زمین شوی صنعتی

اسکرابر و زمین شوی صنعتی عمل کننده با جریان الکتریسیته

الکتریسیته یک منبع انرژی پاک و بدون آلودگی و قابل اطمینان می باشد که به دلیل سهولت دسترسی، هزینه مقرون به صرفه و عدم ایجاد هیچ گونه آلودگی غالباً به عنوان منبع تغذیه برای دستگاه های اسکرابر انتخاب می گردد.

با توجه به این که دستگاه های اسکرابر و زمین شوی صنعتی  به طور معمول در محیط های سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند، مشکلی از لحاظ ایجاد دود و آلودگی به وجود نخواهد آمد. موتورهای الکتریکی تأمین کننده انرژی مورد نیاز دستگاه های زمین شوی صنعتی یا کفشوی صنعتی از طریق باتری یا اتصال مستقیم به جریان برق شهری عمل می نمایند.

بدین ترتیب اسکرابر های الکتریکی خود به دو دسته کف شوی باتری دار و کف شوی برقی (کابلی) تقسیم می شوند. در دستگاه های باتری دار محدودیت کابل برق و لزوم دسترسی به پریز برق حذف شده است در مقابل دستگاه های اسکرابر برقی یا زمین شوی برقی به دلیل اتصال پیوسته به منبع برق مشکل اتمام شارژ باتری را نداشته و موتورهای الکتریکی قدرتمندتر آن ها در مقایسه با مدل های زمین شوی صنعتی باتری دار مشابه، امکان بهره گیری از سامانه های برس زنی و مکش قوی تر را فراهم می نماید.

با توجه به محیط و نوع کاربرد دستگاه های زمین شوی صنعتی دستی، امکان طراحی و تولید آن ها در هر دو ورژن کابلی و باتری دار وجود دارد در مقابل به دلیل محدودیت در دسترسی به پریز برق در محیط های دارای وسعت بالا دستگاه های اسکرابر خودرویی تنها به صورت مدل های باتری دار عرضه می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =