دسته بندی و کاربرد انواع اسکرابر

دسته بندی و کاربرد انواع اسکرابر

اسکرابر ها (دستگاه زمین شوی) با توجه به کاربرد آنها دارای دسته بندی های مختلف می باشند که به شرح ذیل می باشد:

انواع دسته بندی اسکرابر ها

دسته بندی انواع اسکرابر

دسته بندی اول بر اساس حجم،اندازه وقدرت دستگاه به سه دسته تقسیم میشوند:

اسکرابر صنعتی    اسکرابر نیمه صنعتی    اسکرابر خانگی

اسکرابر صنعتی :

اسکرابر زمین شوی صنعتی کفشو صنعتی اسکرابر صنعتی

دستگاه های صنعتی ،همان گونه که از اسم آنها مشخص است با توجه به کاربرد صنعتی دارای قدرت بیشتر،حجم بالاتر و متعاقبا دارای کارایی و بازدهی بیشتری می باشد.

برای انتخاب اسکرابر باید به پارامترهای مساحت کار، نوع آلودگی سطح، موانع محیطی ،تعداد دفعات سرویس و … توجه نمود.اسکرابر های صنعتی معمولا دارای قطعاتی هستند که دوام بیشتر و استهلاک کمتری دارند.در این اسکرابر ها وزن خیلی مهم نبوده ، بیشتر دقت،قدرت و سرعت انجام کار مدنظر می باشد.در این مدل دستگاه ها قطعات اصلی طوری طراحی شده اند که تنظیمات پیشرفته ولی ساده  داشته و تعمیر و نگهداری آنها دارای پیچیدگی می باشد.

اسکرابر صنعتی لزوما به معنای این نیست که فقط در صنعت استفاده می شود بلکه منظور مدل حرفه ای تر می باشد.مثلا بیشتر دستگاه های مورد استفاده در بیمارستان های بزرگ ،اماکن مذهبی،مال ها و بازار های بزرگ  و … از اسکرابر صنعتی استفاده میکنند.

اسکرابر نیمه صنعتی :

زمین شوی نیمه صنعتی Sprinter زمین شو زمین شوی صنعتیزمین شوی نیمه صنعتی Quick زمین شو زمین شوی صنعتی

دستگاه های نیمه صنعتی معمولا ،دستگاه های میان رده حساب میشوند.این دستگاه ها طوری طراحی شده اند که برای محیط های کوچک بسیار مناسب بوده.معمولا حجم آب کمتر ،وزن پایینتر ولی مانور و سادگی بیشتری نسبت به مدلهای صنعتی دارند.

تفاوت این دستگاه ها با مدلهای صنعتی در نحوه بکارگیری می باشد و از نظر کیفیت قطعات تفاوتی ندارد.

چون این دستگاه برای محیط های کوچک طراحی شده به  نسبت استفاده از دستگاه هم مدت کمتری صورت می پذیرد.

معمولا سوپر مارکتهای کوچک،مطب ها و دفاتر اداری،درمانگاههای کوچک،هتل ها،مجتمع های ساختمانی و… موارد استفاده این نوع اسکرابر ها می باشند.

اسکرابرخانگی :

 

این مدل اسکرابر ها که ظرفیت بسیار کمی هم دارند ، برای شستشوی در سطح خانگی کاربرد داشته و با توجه به قدرت پایین موتور مکش و برس ،نباید انتظاری راندمان بالایی را داشت و چون نسبت به بقیه لوازم خانگی نظافت قیمت بالاتری هم دارند خیلی توصیه نمیشود.البته برای نظافت خانگی دستگاه بسیار کاربردی و گران حساب میشود.

ادامه دارد …

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =